twitter
    http://www.papagalaki.tk
test

2 Νοεμβρίου 2009

"Αποσύρεται" η απόσυρση αυτοκινήτων

Όποιος πήγε το σαραβαλάκι του για απόσυρση πρόλαβε, αφού όπως ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομίας και Περιβάλλοντος, από αύριο η απόσυρση... αποσύρεται, ενώ δεν θα ισχύσει ούτε ο πράσινος δαχτύλιος.

Την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης ανακοίνωσαν σήμερα οι υπουργοί Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη. Παράλληλα, τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη και καταργείται ο «πράσινος δακτύλιος».

Ηδη υπεγράφη από το Υπουργικό Συμβούλιο νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ αύριο.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπακωνσταντίνου, η απόφαση της κατάργησης λήφθηκε γιατί το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία

καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το εκτιμούμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, όσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα ΙΧ αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά.

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας που ανακοινώθηκαν είναι:

Οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005 (κατηγορία Α)

Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 94.

Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 184.

Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 428 ευρώ

Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 562.

Οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-2000 έως 31-12-2004 (κατηγορία Β)



Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 137 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 162 ευρώ.



Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 252 ευρώ όσα προέβλεπε ο και ο νόμος Σουφλιά.



Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 521 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 496 ευρώ.



Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 680 ευρώ από 630 ευρώ.



Οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-1996 έως 31-12-1999 (κατηγορία Γ)



Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 162 ευρώ.



Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 302 ευρώ.



Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 596 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 546 ευρώ.



Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 780 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 680 ευρώ.



Οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από 1-1-1996 (κατηγορία Δ)



Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 187 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 262 ευρώ.



Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 352 ευρώ όσα προέβλεπε ο και ο νόμος Σουφλιά.



Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 671 ευρώ έναντι 596 ευρώ.



Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 880 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 730 ευρώ.

Την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης ανακοίνωσαν σήμερα οι υπουργοί Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη. Παράλληλα, τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη και καταργείται ο «πράσινος δακτύλιος».

Ηδη υπεγράφη από το Υπουργικό Συμβούλιο νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ αύριο.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπακωνσταντίνου, η απόφαση της κατάργησης λήφθηκε γιατί το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το εκτιμούμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, όσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα ΙΧ αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά.

Από την πλευρά της η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποιοιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη ΙΧ αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά.

Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα.

Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά, από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών.

Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε τέλος ότι καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011.

Η κ. Μπιρμπίλη είπε ότι το μέτρο αυτό θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα όπως είναι ο τεχνικός έλεγχος, οι κάρτες καυσαερίων, η ενίσχυση του ρόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα δίκτυα των πεζοδρόμων, των ποδηλατοδρόμων, της ήπιας κυκλοφορίας, η αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κλπ.
Star

Δεν υπάρχουν σχόλια:

News & Media Blogs - Blog Catalog Blog DirectoryCurrent Events & News Blogs - Blog Rankings Entertainment blogsblogarama - the blog directoryBlog Flux DirectoryOn our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.comBlogger Trick