Ρεπορτάζ : Λ. Γιάνναρου - Στ. Κουσούνης
(από την Καθημερινή)
Αποφασισμένη να προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση των ιδιοκτητών και επίταξη φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης είναι η κυβέρνηση. Σε συνάντηση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χάρη Τσιόκα με εκπροσώπους των απεργών που έχει προγραμματιστεί για σήμερα το πρωί, θα προταθεί στους ιδιοκτήτες...
φορτηγών η χορήγηση μιας επιπλέον άδειας. Αυτό εκτιμάται από το κυβερνητικό επιτελείο ότι θα ισοσκελίσει τη «ζημία» από το μηδενισμό της αξίας της άδειας. Αν η πρόταση αυτή δεν γίνει αποδεκτή, έχει δοθεί το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, για επιστράτευση των οδηγών και επίταξη των οχημάτων. Ηδη από χθες, η κυβέρνηση είχε έτοιμο το νομικό οπλοστάσιο για να προχωρήσει άμεσα στις επιτάξεις. Ηδη πάντως χθες είχαμε και την πρώτη εισαγγελική παρέμβαση για την απεργία. Στη Θεσσαλονίκη, ο εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης κ. Ευ. Μαδεμλής έδωσε εντολή να σχηματιστούν δικογραφίες σε βάρος όσων παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών, αλλά και βυτιοφόρων εταιρειών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης. Οι ιδιοκτήτες από την πλευρά τους δηλώνουν αμετακίνητοι. «Εάν το υπουργείο αποσύρει το άρθρο 14 για τη μεταβατική περίοδο μετά την απελευθέρωση του κλάδου, η οποία απαξιώνει τις άδειές μας, εμείς την άλλη στιγμή θα είμαστε στη δουλειά μας», λέει στην «Κ» ο γ. γ. του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών κ. Γ. Κολλιούσης. «Η αδικία είναι κατάφωρη ακόμα και στη φορολογία. Εμείς αν θέλουμε να πουλήσουμε θα το κάνουμε με 3% φόρο, ενώ οι καινούργιοι με 2%». Ο κ. Δ. Κολλιτσάκης, ιδιοκτήτης φορτηγού, λέει: «Να ανοίξει το επάγγελμα, αλλά με μελέτη, όχι έτσι. Εξάλλου, τι είδους κλειστό επάγγελμα ήταν όταν ο καθένας μπορούσε να ανοίξει μια μεταφορική εταιρεία στη Βουλγαρία και χωρίς φόρους, χωρίς τίποτα να παίρνει τις δικές μας δουλειές; Την άδεια εγώ την πήρα 30.000 ευρώ και την πλήρωσα με αίμα. Πώς έρχεται το κράτος και σου λέει ότι δεν αξίζει τίποτα;». Ωστόσο, την ίδια ώρα, σοβαρό πλήγμα καταγράφεται στον τουρισμό. Εχει υπολογιστεί ότι περίπου 100.000 τουρίστες στη Χαλκιδική δεινοπαθούν λόγω της έλλειψης καυσίμων, ενώ το πλήγμα στις εξαγωγές είναι τέτοιο που οι εκπρόσωποι των εξαγωγέων στην Βόρεια Ελλάδα μιλούν για «εθνικό σχέδιο αυτοκαταστροφής» σε μια περίοδο που είχε καταγραφεί αύξηση 2%. Βροχή πέφτουν τα τηλεφωνήματα και τα ηλεκτρονικά μηνύματα από τουριστικά πρακτορεία και μεμονωμένους πελάτες που ζητούν να ενημερωθούν για την κατάσταση στη χώρα, ιδιαίτερα όσοι έχουν κάνει κρατήσεις από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, οι ζημίες για τον ελληνικό τουρισμό είναι ανυπολόγιστες, με την έλλειψη καυσίμων να οδηγεί ακόμα και σε ματαιώσεις πτήσεων (υπάρχει αδυναμία τροφοδοσίας σε μερικά αεροδρόμια). Τουρίστες από γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, ΠΓΔΜ) αποφεύγουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα με το αυτοκίνητό τους. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις αλυσιδωτές επιπτώσεις στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι μικρές εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που γεμίζουν με βενζίνη από τα βενζινάδικα.
(από την Καθημερινή)
Αποφασισμένη να προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση των ιδιοκτητών και επίταξη φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης είναι η κυβέρνηση. Σε συνάντηση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χάρη Τσιόκα με εκπροσώπους των απεργών που έχει προγραμματιστεί για σήμερα το πρωί, θα προταθεί στους ιδιοκτήτες...
φορτηγών η χορήγηση μιας επιπλέον άδειας. Αυτό εκτιμάται από το κυβερνητικό επιτελείο ότι θα ισοσκελίσει τη «ζημία» από το μηδενισμό της αξίας της άδειας. Αν η πρόταση αυτή δεν γίνει αποδεκτή, έχει δοθεί το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, για επιστράτευση των οδηγών και επίταξη των οχημάτων. Ηδη από χθες, η κυβέρνηση είχε έτοιμο το νομικό οπλοστάσιο για να προχωρήσει άμεσα στις επιτάξεις. Ηδη πάντως χθες είχαμε και την πρώτη εισαγγελική παρέμβαση για την απεργία. Στη Θεσσαλονίκη, ο εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης κ. Ευ. Μαδεμλής έδωσε εντολή να σχηματιστούν δικογραφίες σε βάρος όσων παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών, αλλά και βυτιοφόρων εταιρειών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης. Οι ιδιοκτήτες από την πλευρά τους δηλώνουν αμετακίνητοι. «Εάν το υπουργείο αποσύρει το άρθρο 14 για τη μεταβατική περίοδο μετά την απελευθέρωση του κλάδου, η οποία απαξιώνει τις άδειές μας, εμείς την άλλη στιγμή θα είμαστε στη δουλειά μας», λέει στην «Κ» ο γ. γ. του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών κ. Γ. Κολλιούσης. «Η αδικία είναι κατάφωρη ακόμα και στη φορολογία. Εμείς αν θέλουμε να πουλήσουμε θα το κάνουμε με 3% φόρο, ενώ οι καινούργιοι με 2%». Ο κ. Δ. Κολλιτσάκης, ιδιοκτήτης φορτηγού, λέει: «Να ανοίξει το επάγγελμα, αλλά με μελέτη, όχι έτσι. Εξάλλου, τι είδους κλειστό επάγγελμα ήταν όταν ο καθένας μπορούσε να ανοίξει μια μεταφορική εταιρεία στη Βουλγαρία και χωρίς φόρους, χωρίς τίποτα να παίρνει τις δικές μας δουλειές; Την άδεια εγώ την πήρα 30.000 ευρώ και την πλήρωσα με αίμα. Πώς έρχεται το κράτος και σου λέει ότι δεν αξίζει τίποτα;». Ωστόσο, την ίδια ώρα, σοβαρό πλήγμα καταγράφεται στον τουρισμό. Εχει υπολογιστεί ότι περίπου 100.000 τουρίστες στη Χαλκιδική δεινοπαθούν λόγω της έλλειψης καυσίμων, ενώ το πλήγμα στις εξαγωγές είναι τέτοιο που οι εκπρόσωποι των εξαγωγέων στην Βόρεια Ελλάδα μιλούν για «εθνικό σχέδιο αυτοκαταστροφής» σε μια περίοδο που είχε καταγραφεί αύξηση 2%. Βροχή πέφτουν τα τηλεφωνήματα και τα ηλεκτρονικά μηνύματα από τουριστικά πρακτορεία και μεμονωμένους πελάτες που ζητούν να ενημερωθούν για την κατάσταση στη χώρα, ιδιαίτερα όσοι έχουν κάνει κρατήσεις από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, οι ζημίες για τον ελληνικό τουρισμό είναι ανυπολόγιστες, με την έλλειψη καυσίμων να οδηγεί ακόμα και σε ματαιώσεις πτήσεων (υπάρχει αδυναμία τροφοδοσίας σε μερικά αεροδρόμια). Τουρίστες από γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, ΠΓΔΜ) αποφεύγουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα με το αυτοκίνητό τους. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις αλυσιδωτές επιπτώσεις στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι μικρές εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που γεμίζουν με βενζίνη από τα βενζινάδικα.
fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου