twitter
    http://www.papagalaki.tk
test

11 Σεπτεμβρίου 2009

Ανοίγουν τα σχολεία...

Κάθε αρχή και δύσκολη για μικρούς και μεγάλους μαθητές που επιστρέφουν σήμερα στα θρανία μετά από το… διάλειμμα των καλοκαιρινών διακοπών.

Το υπουργείο Παιδείας αισιοδοξεί ότι ειδικά τη φετινή σχολική χρονιά, αν και το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει υπό τη σκιά μιας ενδεχόμενης πανδημίας, όλα θα πάνε καλά.
Ειδικό ενημερωτικό υλικό για τη νέα γρίπη βρίσκεται ήδη στα σχολεία όλης της χώρας και θα μοιραστεί σε όλους τους μαθητές, ενώ «πρεμιέρα» θα κάνει σήμερα και η τηλεφωνική γραμμή «1550», όπου εξειδικευμένο προσωπικό θα απαντά στις ερωτήσεις γονέων και μαθητών.

Σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο, στα σχολεία ή και τις τάξεις που παρατηρούνται πολλά κρούσματα θα αναστέλλονται τα μαθήματα προσωρινά, αφού πρώτα αξιολογείται η κατάσταση και εφόσον κρίνεται απαραίτητο. Εξαίρεση θα αποτελούν τα ειδικά σχολεία τα οποία θα
κλείνουν από τη στιγμή που εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα και όλοι οι μαθητές θα λαμβάνουν προληπτικά αντιϊκή αγωγή.

Στα σχολεία και οι… πολιτικοί αρχηγοί

Όπως κάθε Σεπτέμβρη, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί θα επισκεφτούν σχολεία για τον αγιασμό της νέας σχολικής χρονιάς. Πόσο μάλλον φέτος, που οι εκλογές βρίσκονται προ των πυλών…

Ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής θα επισκεφθεί το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου θα βρεθεί στο 2ο Δημοτικό και το 3ο Γυμνάσιο Συκεών και η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα θα επισκεφτεί το 7ο και 10ο Λύκειο Περιστερίου. Αλλά και η υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη θα παρακολουθήσει τον αγιασμό στο 107ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.

Για κάθε ηλικία, η συμβουλή είναι κοινή: ομαλή προσγείωση στην καθημερινότητα, με χαλαρούς ρυθμούς. Οι «μέρες προσαρμογής», όπως ονομάζονται, θεωρούνται «πολύτιμες» καθώς βοηθούν κάθε οικογένεια να «συμμαζευτεί», να ξεκουραστεί και να φιλοσοφήσει τις υποχρεώσεις και τους ρόλους της.

Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά. Η προετοιμασία των μαθητών για το σχολείο δεν εξαντλείται στην αγορά της τσάντας, των βιβλίων και των χαρτικών αλλά συμπεριλαμβάνει και την ψυχολογική και βιολογική τους προετοιμασία. Οσο πλησιάζουμε στο άνοιγμα των σχολείων, το βιολογικό ρολόι των παιδιών πρέπει ν’ αρχίσει και πάλι να «κουρδίζεται» στους ρυθμούς των μαθητικών υποχρεώσεων.

Διατροφή
Τις μέρες των διακοπών οι ενήλικες έχουν την τάση να αλλάζουν κατά πολύ τις ώρες φαγητού τους, κάτι στο οποίο –μοιραία- υποβάλλονται και τα παιδιά. Το αργό ξύπνημα συνοδεύεται από παράλειψη του πρωινού, ενώ τα πέντε γεύματα της ημέρας, με τις πολλές ώρες παραμονής στη θάλασσα, γίνονται δύο ή τρία. «Γενικά, στις διακοπές το πρόγραμμα της διατροφής χαλάει. Η επαναφορά στο διατροφικό πρόγραμμα πρέπει να ξεκινήσει με ένα “δυνατό” πρωινό, που προσφέρει σημαντική ενέργεια -για να μπορεί το παιδί να αποδώσει- καθώς και το 25% των θρεπτικών συστατικών που πρέπει να πάρει στη διάρκεια της ημέρας», σημειώνει ο διαιτολόγος- διατροφολόγος κ. Παρασκευάς Παπαχρήστος. «Επιπλέον, στις διακοπές οι περισσότερες μητέρες δεν μαγειρεύουν, και το φαγητό της ταβέρνας που τρώνε τα παιδιά (και οι γονείς τους) είναι συνήθως ψητό ή τηγανητό. Γι’ αυτό και μετά τις διακοπές καλό είναι να ξαναμπούμε σιγά σιγά στη μεσογειακή διατροφή, μαγειρεύοντας λαδερά και όσπρια και αποφεύγοντας τα τηγανητά».

Αναγκαίο κρίνει ο ίδιος και το σταδιακό περιορισμό των παγωτών (σε δύο την εβδομάδα) με παράλληλο εμπλουτισμό της διατροφής του παιδιού με φρούτα στα ενδιάμεσα γεύματα, που του προσφέρουν βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικές ουσίες, βοηθούν την απόδοσή του, δεν προσθέτουν λιπαρά στη διατροφή του και προσφέρουν νερό.

Υπνος
Τους καλοκαιρινούς μήνες οι βασικοί κανόνες της υγιεινής του ύπνου χαλαρώνουν ή καταστρατηγούνται, με τα παιδιά να κοιμούνται και να ξυπνούν πιο αργά. Για να μην αρχίσετε να παίρνετε… απουσίες από την ημέρα του αγιασμού, η προετοιμασία του παιδιού για την επάνοδο στη σχολική αίθουσα πρέπει να ξεκινήσει, τουλάχιστον, επτά με δέκα μέρες πριν από το πρώτο «χτύπημα» του κουδουνιού.

Για την ομαλή επαναφορά των παιδιών στη σχολική πραγματικότητα οι ειδικοί προτείνουν στους γονείς να καθορίσουν και να τηρούν αυστηρά, τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν από το άνοιγμα των σχολείων, μία σταθερή ώρα ύπνου, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και την ώρα που θα ξυπνάει. Ενα παιδί έχει συνήθως ανάγκη από 9-10 ώρες ύπνου, υπάρχουν όμως και παιδιά που ιδιοσυγκρασιακά δεν έχουν αυξημένες ανάγκες ύπνου. Σε αυτή την περίπτωση, ο γονιός δεν έχει νόημα να το πιέζει να κοιμηθεί περισσότερο, ενώ δεν το χρειάζεται.

Πολύ θετικό ρόλο στον καλό ύπνο του παιδιού μπορεί να παίξουν ένα ζεστό μπάνιο και το διάβασμα ενός βιβλίου, που δρουν χαλαρωτικά. Στον αντίποδα, η τηλεόραση στο παιδικό δωμάτιο και η ακρόαση μουσικής με ακουστικά (κάτι που κάνουν συνήθως οι έφηβοι) αντενδείκνυνται πλήρως. Αυτό που πρέπει, επίσης, να αποφεύγεται τις βραδινές ώρες είναι η κατανάλωση από τα παιδιά τροφών ή ροφημάτων με διεγερτική δράση (π.χ. κόκα-κόλα, σοκολάτα).

Δραστηριότητες
Σίγουρα η προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον, μετά τη θερινή ραστώνη, δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, ιδιαίτερα για τους μαθητές της Α’ Δημοτικού. Η συμβουλευτική ψυχολόγος κ. Χριστίνα Σαμαράκη προτείνει η αλλαγή στο πρόγραμμα των παιδιών να γίνει σταδιακά, ξεκινώντας μία - δύο εβδομάδες πριν από το πρώτο «κουδούνι», ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να προσαρμοστούν. «Το πώς θα χειριστούν οι γονείς αυτή την κατάσταση εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού. Στα μεγάλα παιδιά είναι δυσκολότερο να επιβληθεί ένα πρόγραμμα, ωστόσο οι μεγαλύτεροι μαθητές είναι εξοικειωμένοι, ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και τι θα αντιμετωπίσουν. Είναι σημαντικό να προετοιμάσουμε το παιδί τόσο σωματικά και υλικά, πηγαίνοντας μαζί του να αγοράσουμε ό,τι έχει ανάγκη για το σχολείο και αφήνοντάς το διαλέξει τα πράγματα που του αρέσουν (αρκεί να είναι μέσα στις οικονομικές δυνατότητες των γονέων), όσο και ψυχολογικά, υπενθυμίζοντάς του συχνά ότι σε λίγο ξεκινά το σχολείο», εξηγεί η κ. Σαμαράκη και προσθέτει: «Οι γονείς πρέπει να καταρτίσουν ένα ημερήσιο πρόγραμμα για το παιδί, όσο το δυνατό πιο κοντά στο πρόγραμμα του σχολείου, και να θέσουν τα όριά του, για το πότε θα τρώει, πότε θα κοιμάται και πότε θα σταματάει το παιχνίδι του. Επίσης, να μπουν και οι ίδιοι σε ένα πρόγραμμα, ώστε να βοηθήσουν το παιδί να καταλάβει την αλλαγή που συμβαίνει». Σε κάθε περίπτωση, στην κατάρτιση του προγράμματος των παιδιών, οι γονείς πρέπει να σκεφθούν ότι είναι σημαντικό να υπάρχει πάντα λίγος χρόνος για παιχνίδι και ξεκούραση.

«Πρωτάκια» γεμάτα άγχος
Η πρώτη μέρα στο σχολείο είναι για όλους ιδιαίτερη, αλλά για τα «πρωτάκια» είναι ξεχωριστή και συχνά δύσκολη. Γενικά, στις μεταβατικές περιόδους από τις διακοπές στην έναρξη του σχολείου, και κυρίως στα «πρωτάκια», τα φαινόμενα άρνησης για το σχολείο είναι συνηθισμένα. «Σε αυτές τις περιπτώσεις», σημειώνει η κ. Σαμαράκη, «οι γονείς πρέπει να βάλουν όρια στο παιδί και να είναι σταθεροί ως προς την τήρησή τους. Το πόσο θα κρατήσει αυτό το φαινόμενο εξαρτάται από το πόσο αποφασισμένοι είναι οι γονείς να επιβάλουν αυτά τα όρια».

Η περίπτωση των παιδιών της Α’ Δημοτικού είναι πιο ευαίσθητη, αφού, εκτός από τον αποχωρισμό από τους γονείς, έρχονται αντιμέτωπα με την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος, όπου υπάρχουν διαφορετικές απαιτήσεις και ευθύνες και καλούνται να μπουν σε μια πιο ώριμη φάση. «Συχνά πίσω από τη δυσκολία ενός παιδιού να πάει στο σχολείο κρύβονται γονείς ανέτοιμοι να αφήσουν το παιδί να φύγει από κοντά τους, και μάλιστα χωρίς να το συνειδητοποιούν».
Zougla

Δεν υπάρχουν σχόλια:

News & Media Blogs - Blog Catalog Blog DirectoryCurrent Events & News Blogs - Blog Rankings Entertainment blogsblogarama - the blog directoryBlog Flux DirectoryOn our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.comBlogger Trick