twitter
    http://www.papagalaki.tk
test

16 Μαρτίου 2010

Ο Περικλής Ιακωβάκης εξηγεί πως γίνονται τα ντόπινγκ-κοντρόλ


Στο προσωπικό του μπλογκ ο γνωστός πρωταθλητής του στίβου έδωσε μία εξαιρετικά κατατοπιστική περιγραφή για την διαδικασία που ακολουθείται σε ένα ντόπινγκ κοντρόλ.

"Την προηγούμενη εβδομάδα πέρασα το πρώτο ντόπινγκ κοντρόλ εκτός αγώνα για το έτος 2010. Την προηγούμενη χρονιά πέρασα συνολικά 13 κοντρόλ(10 εκτός αγώνα και 3 εντός αγώνα). Πολλοί με ρωτούν διάφορα για τα κοντρόλ και έχω καταλάβει πως δεν έχει γίνει κατανοητό ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος αντιντόπινγκ. Αυτό που δεν έχει γίνει κατανοητό είναι πως εμένα πχ μου κάνει έλεγχο η παγκόσμια ομοσπονδία στίβου(IAAF) ανεξάρτητα από την Ελληνική πολιτεία. Θα σας γράψω σήμερα κάποια διαδικαστικά πράγματα γιατί πρέπει να γίνουν κατανοητά. Δεν πρόκειται να απαντήσω και να μπω στην λογική πως όλοι οι αθλητές είναι ντοπέ. Αν είναι έτσι όλοι οι γιατροί είναι με φακελάκια, όλοι οι δικαστικοί είναι διεφθαρμένοι,όλοι οι εφοριακοί λαδώνονται κλπ κλπ. Οι αθλητές του στίβου είναι οι πρώτοι που μπήκαν στην λογική των γνωστών whereabouts. Ανήκω στις λίστες ελέγχου της IAAF(Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου) από το 2003 όπως και οι περίπου 20 καλύτεροι αθλητές κάθε αγωνίσματος παγκοσμίως. Κάθε χρόνο το σύστημα γίνεται όλο και πιο αυστηρό. Από το 2009 έχουμε να δηλώσουμε, εκτός από χρόνο και τόπο προπόνησης 365 μέρες το χρόνο, και την ωριαία διαθεσιμότητα για κάθε μέρα του χρόνου. Δηλαδή πρέπει για κάθε μέρα μια συγκεκριμένη ώρα να είσαι διαθέσιμος για κοντρόλ(και Χριστούγεννα και Πάσχα και στις διακοπές σου, και άμα γεννάει η γυναίκα σου και παντού). Έτσι λοιπόν ο ελεγκτής όταν έχει εντολή απο την IAAF, την ΔΟΕ, την WADA, την ΕΟΕ ή τον ΣΕΓΑΣ βλέπει στο online σύστημα (ADAMS) που έχω δηλώσει πως βρίσκομαι και έρχεται. Αν εγώ λείπω τότε έχω μια απουσία(non-show), στα 3 non-show σε διάστημα 18 μηνών, έχω τιμωρηθεί με 2 χρόνια. Έχω το δικαίωμα να αλλάξω τον αρχικό τριμηνιαίο προγραμματισμό για κάποια μέρα όποτε θέλω με fax, email, online στο ADAMS και με sms μέχρι και 5 λεπτά πριν την ώρα που έχω δηλώσει. Με λίγα λόγια πρέπει να είσαι συνέχεια σε επιφυλακή ώστε να μην χάσεις τις ώρες που έχεις δηλώσει. Έρχεται ο ελεγκτής στον τόπο και χρόνο που έχεις δηλώσει σου δείχνει την εντολή και την ταυτότητα του και υπογράφεις την φόρμα της κλήσης σε κοντρόλ εκτός αγώνα. Εντός μια ώρας πρέπει να πας στον τόπο που θα γίνει το κοντρόλ(εννοείται πως ο ελεγκτής είναι μαζί σου όλο αυτό το διάστημα). Το ῾῾ωραίο῾῾ της υπόθεσης είναι πως όταν δίνεις το δείγμα με τα ούρα ο ελεγκτής είναι δίπλα σου και βλέπει την διαδικασία φυσικά. Μετά από τις πρώτες 20 φορές σταμάτησε να με ενοχλεί εκτός και αν είναι κάποιος που κοιτάει υπερβολικά κοντά. Αφού σφραγίσεις τα δείγματα (Α και Β μπουκαλάκι) και υπογράψεις την τελική φόρμα (ποσότητα, αριθμό δείγματος και αλλες λεπτομέρειες)τότε ο ελεγκτής θα πάρει το κουτάκι με τα δείγματα και θα τα πάει στο κέντρο που θα γίνει η ανάλυση τους(εδώ στο ΟΑΚΑ ή στο εξωτερικό). Μετά εγώ πάω στο σπίτι και βάζω άλλο ένα ροζ χαρτί της απόδειξης πως πέρασα κοντρόλ στον φάκελο που έχω όλα τα κοντρόλ. Την επόμενη μέρα μπορεί να ξαναέρθουν οπότε πρέπει να είμαι στην ώρα που έχω δηλώσει για προπόνηση. Το ῾῾ρεκόρ῾῾ μου είναι 4 έλεγχοι σε 7 ημέρες... Περικλής Ιακωβάκης:"
gazetta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

News & Media Blogs - Blog Catalog Blog DirectoryCurrent Events & News Blogs - Blog Rankings Entertainment blogsblogarama - the blog directoryBlog Flux DirectoryOn our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.comBlogger Trick