twitter
    http://www.papagalaki.tk
test

21 Ιουνίου 2009

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το νέο μουσείο της Ακρόπολης

To νέο Μουσείο της Ακρόπολης: Όσα θέλετε να ξέρετεTo νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ένα σύγχρονο θαύμα δίπλα στο θαύμα του Παρθενώνα, αποτελεί πραγματικότητα! Είναι τόσο όμορφο, που μοιάζει λες και φτιάχτηκε από τους αρχαίους θεούς, που το ονειρεύτηκαν στον Ολυμπο. Ηταν το όραμα της Μελίνας Μερκούρη, η εξαγγελία του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή... Κι επιτέλους πήρε σάρκα και οστά! Χθες έγιναν και επίσημα τα εγκαίνιά του, παρουσία του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια και 300 αρχηγών κρατών. Είναι ταξίδι στην Ιστορία μέσω εκθεμάτων που ήταν καταχωνιασμένα και για πρώτη φορά βλέπουν το φως... Λουτροφόροι, το αέτωμα μήκους 22 μέτρων (!), η γυάλινη αίθουσα του Παρθενώνα, όλα είναι μπροστά σου! Λουσμένο στο φως που διαπερνά άπλετα το καθαρό γυαλί που έχει χρησιμοποιηθεί στις προσόψεις και χρωματίζει με τον πιο απλό και φυσικό τρόπο τα γλυπτά. Αυστηρό και λιτό ως προς την εξωτερική εμφάνισή του, είναι μοναδικό! Ωστόσο, όπως όλα τα μεγάλα έργα κάθε εποχής εγείρουν αντιδράσεις, έτσι και το νέο Μουσείο της Ακρόπολης πέρασε από σαράντα κύματα, όπως είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού Νέου Μουσείου Ακρόπολης Δημήτρης Παντερμαλής, η ψυχή του μουσείου. Η υλοποίησή του συνδέθηκε με πολλές αντιδράσεις.

Στον τέταρτο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, το 2002, το πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στον Μπερνάρ Τσουμί, κοσμήτορα της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη και τον Ελληνα αρχιτέκτονα Μιχάλη Φωτιάδη, που ανέλαβαν και τη σχετική μελέτη. «Υπήρξαν ανοιχτά μέτωπα, κριτικές για το έργο, αντιρρήσεις, αλλά όπως κάθε μεγάλο έργο έτσι κι αυτό προκαλεί και σκανδαλίζει. Ομως, αυτά σφραγίζουν την εποχή τους» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς την ημέρα του αγιασμού από τον Αρχιεπίσκοπο Κορωνείας Παντελεήμων, που το μουσείο δέχτηκε και τους πρώτους επισκέπτες του. Μάλλιστα, το χαρακτήρισε «καταλύτη για να γυρίσουν πίσω τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται ακρωτηριασμένα εκεί μακριά», κάτι που επισφραγίστηκε με τη συγκόλληση τμήματος γλυπτού από εκείνα που ανήκαν στον Παρθενώνα χθες, μπροστά στα μάτια των υψηλών προσκεκλημένων!

«Πρέπει να είσαι αλαζόνας και ταπεινός ταυτόχρονα»

Ο Δημήτρης Παντερμαλής, η ψυχή του μουσείου, είναι ενθουσιασμένος. Στα εγκαίνια ήταν εκεί για όλους. «Προσπαθώ να αποφορτίσω τον εαυτό μου από κάθε είδος συγκίνησης» ήταν οι πρώτες κουβέντες του αρχαιολόγου που την τελευταία δεκαετία αφοσιώθηκε στη δημιουργία του, και μαζί με τον Γαλλοελβετό αρχιτέκτονα Μπερνάρ Τσουμί έκαναν το όνειρο πραγματικότητα. «Υπήρξαν στιγμές απομόνωσης που μόνο εσείς οι δημοσιογράφοι βρεθήκατε δίπλα μου» εξομολογήθηκε. «Αυτό το Μουσείο δεν είναι έργο ενός ανθρώπου, ούτε μιας κυβέρνησης. Δεν φτάνει ένα εικοσιτετράωρο για να αναφέρω πόσοι άνθρωποι έχουν δουλέψει για την πραγματοποίησή του, παρά τις αντιπαραθέσεις τριάντα χρόνων. Οσο για τον έντονο διάλογο, αυτός ας συνεχιστεί, κερδισμένοι θα βγούμε στο τέλος» υποστηρίζει.

«Ομολογώ ότι ήρθαν στιγμές που έθεσα στον εαυτό μου σκληρά το ερώτημα εάν πράττω σωστά. Τελικά το αποτέλεσμα έδειξε πως η απόφασή μου ήταν σωστή. Το μουσείο αναφέρεται σε έναν συγκεκριμένο χώρο και μοιάζει να κάνει “διάλογο” με τα αρχαία μνημεία στον Βράχο της Ακρόπολης». Αναφερόμενος στα εκθέματα, επισήμανε με πικρία ότι «η τραγική μοίρα το θέλησε να είναι χωρισμένα».

Γυαλί, σκυρόδερμα, μάρμαρο και ανοξείδωτος χάλυβας είναι τα υλικά που χρησιμοποίησε ο Τσουμί για τη δημιουργία του μοντέρνου εμφανισιακά μουσείου, που έπρεπε απαραίτητα να εναρμονιστεί με το περιβάλλον. Ο αρχιτέκτονας που επενέβη όσο κανένας στην πολιτισμική μας κληρονομιά βρίσκεται ανάμεσά μας. «Προκειμένου να σχεδιάσεις ένα σημαντικό καινούργιο κτίριο κοντά σε ένα τόσο σημαντικό έργο αρχιτεκτονικής, πρέπει να είσαι αλαζόνας και ταπεινός ταυτόχρονα! Θελήσαμε να σχεδιάσουμε ένα σημαντικό κτίριο, το οποίο να μπορεί να λειτουργήσει και ως το τέλειο πλαίσιο για τα σπουδαία γλυπτά που περιέχει. Ξεκινήσαμε με στοιχεία του περιβάλλοντος (την Ακρόπολη, την πόλη, τα γλυπτά, τα αρχαιολογικά ευρήματα) και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να τα ενσωματώσουμε σε μία ενιαία σύλληψη. Εντάξαμε το περιβάλλον στην ιδέα».


Πώς θα πάτε

Το μουσείο σχεδιάστηκε ειδικά για πεζούς επισκέπτες. Δεν παρέχει χώρους στάθμευσης. Βγαίνοντας από το μετρό στον σταθμό «Ακρόπολη» και στρίβοντας αριστερά στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, απέναντι από την Ακρόπολη, βρίσκεσαι στην είσοδο του μουσείου, τριακόσια μέτρα νοτιοανατολικά του Παρθενώνα, στην ιστορική συνοικία Μακρυγιάννη.


Τα εκθέματα

Το κτίριο αποτελείται από τρία μέρη. Τη βάση που στεγάζει τα αρχαιολογικά ευρήματα, το μεσαίο τμήμα με τους κύριους εκθεσιακούς χώρους και την επίστεψη που στεγάζει τα γλυπτά του Παρθενώνα. Στον πρώτο, στην ευρύχωρη αίθουσα με το κεκλιμένο γυάλινο δάπεδο παρουσιάζονται ευρήματα από τα μεγάλα ιερά που ιδρύθηκαν στις πλαγιές του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης και ευρήματα από τον οικισμό που αναπτύχθηκε εκεί. Το ιερό της Νύμφης, το αμφίγλυφο του Τηλέμαχου από το Ασκληπιείο, τα θεατρικά προσωπεία από το ιερό του Διονύσου Ελευθερέως είναι μερικά από τα εκθέματα. Το βλέμμα του επισκέπτη τραβάει η επιβλητική γυάλινη σκάλα στο τέλος της αίθουσας. Στην κορυφή της εκτίθενται τα μεγάλα αρχιτεκτονικά γλυπτά του αετώματος του Εκατόμπεδου, του πρώτου ναού της θεάς Αθηνάς στην Ακρόπολη. Για πρώτη φορά βλέπεις την πίσω όψη των πέντε Καρυάτιδων, που μοιάζουν να χορεύουν. Η έκτη βρίσκεται -ακόμα- στο Βρετανικό Μουσείο.

Στη νότια πλευρά της αίθουσας εκτίθενται οι Κόρες και οι Ιππείς της Αρχαϊκής περιόδου και υψώνονται επιβλητικά τα γλυπτά της Γιγαντομαχίας από το αέτωμα του αρχαϊκού ναού της Αθηνάς Πολιάδος. Από τους ανοιχτούς εξώστες του δευτέρου ορόφου θαυμάζεις πανοραμικά τις αίθουσες με τα εκθέματα και έπειτα φτάνεις στο αίθριο της αίθουσας με τα γλυπτά του Παρθενώνα, που αποτελεί τον πιο εντυπωσιακό χώρο. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει όλα τα σωζόμενα γλυπτά, αυθεντικά, όσα βρίσκονται στην Ελλάδα, σε αντίγραφα εκείνα που υπάρχουν στο Βρετανικό Μουσείο, αν και πικραίνεσαι παρατηρώντας τα διαμελισμένα γλυπτά. Η ενσωμάτωση της ζωφόρου του Παρθενώνα στον ορθογώνιο τσιμεντένιο πυρήνα του μουσείου, η ανάπτυξη των μορφών των αετωμάτων του ναού και η συνένωση των πρωτότυπων γλυπτών με τα αντίγραφα εκείνων που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να απολαύσει για πρώτη φορά ολόκληρο τον γλυπτό διάκοσμο του μνημείου και να κατανοήσει τις παραστάσεις που απεικονίζονται!


Και shopping και restaurant

Λειτουργούν δύο εκθετήρια, ένα στο ισόγειο και ένα δίπλα στο εστιατόριο στον δεύτερο όροφο. Στο ισόγειο οι επισκέπτες βρίσκουν καρτ ποστάλ, χαρτικά είδη και την παιδική σειρά του μουσείου. Σε αυτό του δεύτερου ορόφου μπορούν να αγοράσουν βιβλία με θέμα την Ακρόπολη και δώρα. Αξιοπρόσεκτα είναι τα πιστά αντίγραφα που φέρουν πιστοποιητικά αυθεντικότητας με την υπογραφή του υπουργείου. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Πεπλοφόρο Κόρη από το μουσείο της Ακροπόλεως που στοιχίζει 800 ευρώ και τον Κούρο της Αναβύσσου (204 εκατοστά) από το Αρχαιολογικό Μουσείο στα 1.400 ευρώ.

Το εστιατόριο του μουσείου, που λειτουργεί από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ. προσφέρει ποικιλία από μεζέδες και ελληνικά εδέσματα. Προς το παρόν, δεν γίνονται κρατήσεις. Το cafe είναι ανοιχτό μόνο για τους επισκέπτες του μουσείου. Εκεί θα λειτουργήσει σε έναν χρόνο από σήμερα και ένας ακόμη εκθεσιακός χώρος. Μάλιστα, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να περπατήσουν πάνω από τα ερείπια της αρχαίας συνοικίας.


Εισιτήρια

Περισσότερα από 7.000 εισιτήρια πουλήθηκαν μέχρι το βράδυ της Τετάρτης μέσω του συστήματος e-ticketing της ιστοσελίδας. Εως και την Τρίτη 23 Ιουνίου δεν θα πωλούνται εισιτήρια στα ταμεία του μουσείου, η διαδικασία θα ξεκινήσει από την Τετάρτη 24 Ιουνίου. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν τα εισιτήριά τους από τα ταμεία αλλά και από τις υπηρεσίες μέσω της ιστοσελίδας. Επίσης, από τις 24 Ιουνίου θα ισχύει η δωρεάν είσοδος για τους κατόχους της κάρτας πολιτισμού. Από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2009 η τιμή εισόδου στο Μουσείο είναι ένα ευρώ. «Θέλουμε ένα μουσείο που να είναι φιλικό προς τον επισκέπτη. Να μην υπάρχει η ταλαιπωρία στις μεγάλες ουρές, που είναι τελείως αναχρονιστικό» είναι η άποψη του κ. Παντερμαλή. Το μουσείο θα είναι ανοιχτό καθημερινά εκτός Δευτέρας.


TIPS

- Πριν από 33 χρόνια το εξήγγειλε ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής.
- Το 2002 απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στον Γαλλοελβετό αρχιτέκτονα Μπερνάρ Τσουμί ο οποίος υπήρξε επικεφαλής του σχεδιασμού του μουσείου.
- Τέσσερα χρόνια, από το 2003 έως το 2007 διήρκεσε η κατασκευή του.
- Πριν από 207 χρόνια τα αγάλματα λεηλατήθηκαν και φυγαδεύτηκαν.
- 23.000 τετραγωνικά μέτρα είναι το συνολικό εμβαδόν του.
- 14.000 τετραγωνικά μέτρα το εμβαδόν του εκθεσιακού χώρου.
- Αριθμός υαλοπινάκων στην αίθουσα του Παρθενώνα, 348 τ.μ.
- Συνολικό εμβαδόν υαλοπινάκων, 1.302 τ.μ.
- Μεταφορά εκθεμάτων, Δεκέμβριος του 2007.
- 4.000 εκθέματα φιλοξενούνται.
- Ανω των 100 ετών οι νεραντζιές και οι ελιές του αύλειου χώρου μπροστά από το κτίριο του μουσείου.
- 10.000-12.000 επισκέπτες μπορεί να φιλοξενήσει το μουσείο ημερησίως.
- Τρεις ώρες διαρκεί κατά μέσο όρο η περιήγηση στους εκθεσιακούς χώρους.
- Μέχρι 1.500 άτομα θα μπορούν να ξεναγηθούν ταυτόχρονα.
- Ενα ευρώ είναι η τιμή του εισιτηρίου.

Στιγμές συγκίνησης έζησε η παγκόσμια κοινότητα με τα εγκαίνια του νέου μουσείου της Ακρόπολης. Σε μία ατμόσφαιρα γεμάτη συμβολισμούς, στην κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, υψηλοί προσκεκλημένοι και εκατομμύρια τηλεθεατές θαύμασαν τα αριστουργήματα τα οποία σήμερα αποτελούν κτήμα ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Από την άλλη πλευρά, ουδείς μπόρεσε να αποφύγει αισθήματα οργής και αγανάκτησης όταν έγινε αντιληπτός σε όλη του την έκταση ο ακρωτηριασμός των μνημείων, κατά την συναρπαστική ξενάγηση του διευθυντή του μουσείου Δημήτρης Παντερμαλής.

Η ασέβεια προς την ιστορία και την αισθητική, με την βάρβαρη παρέμβαση του Λόρδου Έλγιν πριν από 200 χρόνια, εξακολουθεί να κρατά χωρισμένα τα ανεκτίμητα αυτά μνημεία.

Η τελετή των εγκαινίων

Από τις 7 το απόγευμα ξεκίνησε η προσέλευση του πολιτικού κόσμου από την Ελλάδα μεταξύ των οποίων των πρώην προέδρων της Δημοκρατίας κ.κ. Στεφανόπουλου και Σαρτζετάκη, του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου, του προέδρου της Βουλής κ. Σιούφα, του πρώην πρωθυπουργού Κ. Σημίτη, του πρώην υπουργού Πολιτισμού από τη ΝΔ κ. Βουλγαράκη και των πρώην υπουργών Πολιτισμού από το ΠΑΣΟΚ κ.κ. Πάγκαλου, Μικρούτσικου, Βενιζέλου και Μπένου.

Με την άφιξη του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή που συνοδευόταν από την σύζυγό του άρχισε και η προσέλευση προέδρων και πρωθυπουργών από την Κύπρο, την Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σερβία, Σλοβακία, Φινλανδία, Μαυροβούνιο, Βιετνάμ και Κίνα, καθώς και 21 υπουργών Πολιτισμού από όλο τον κόσμο. Στα εγκαίνια παρέστη και ο πρόεδρος της Κομισιόν κ. Ε. Μπαρόζο.

Επίσης, στα εγκαίνια παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Αγίας Έδρας.

Ακριβώς στις 8 με την άφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια ξεκίνησαν οι ομιλίες ενώ μισή ώρα αργότερα άρχισε η ξενάγηση από τον πρόεδρο του Μουσείου κ. Δ. Παντερμαλή. Λίγα λεπτά νωρίτερα συναισθηματική φόρτιση προκάλεσε η ανακοίνωση των δύο μουσειακών εκπλήξεων που όπως χαρακτηριστικά είπε ο καθηγητής Αρχαιολογίας «κυρώνουν την πράξη συνένωσης της Ακρόπολης με το νέο Μουσείο».

Στην προθήκη του δαπέδου της πρώτης αίθουσας των κλιτύων που υπήρχε ήδη ένα σύνολο σπασμένων αγγείων από την τελετή θεμελίωσης σπιτιού του 3ου αιώνα π.Χ. τοποθετήθηκε ένα ακόμα αγγείο, ένας σκάνθαρος, δηλαδή ένα αρχαίο ποτήρι κρασιού. Στη συνέχεια με τα λόγια «η Αθηναία Θεά της πόλης μένει εδώ. Να μην μπει μέσα κανένα κακό», δόθηκε και το σύνθημα για την έναρξη της ξενάγησης που περιελάμβανε μερικά από τα σημαντικότερα σημεία από τα 4.000 εκθέματα που φιλοξενούνται στο Μουσείο.

Στο τέλος του περιπάτου και μπροστά στην θέση της Ανατολικής Ζωφόρου τοποθετήθηκε στο εκμαγείο της μορφής της Ίριδας το αυθεντικό κεφάλι που βρισκόταν στο παλιό Μουσείο της Ακρόπολης.

Μαγεμένοι από την εξαιρετική ατμόσφαιρα του εσωτερικού χώρου του Μουσείου όσο και του περιβάλλοντα χώρου έδειχναν οι καλεσμένοι που έφθασαν στην ταράτσα του 3ου ορόφου για να παρακολουθήσουν το «ζωντάνεμα» των αγαλμάτων από τις προβολές βίντεο που έχει επιμεληθεί η Αθηνά Τσαγκάρη.

Χαιρετισμός Προέδρου Δημοκρατίας Κ. Παπούλια

«Σήμερα ο κόσμος όλος μπορεί να δει συγκεντρωμένα τα σημαντικότερα γλυπτά του Παρθενώνα. Κάποια λείπουν. Είναι ώρα να επουλωθούν οι πληγές του μνημείου με την επιστροφή των μαρμάρων που του ανήκουν», με αυτή τη φράση ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας ολοκλήρωσε τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση για την ανάγκη επιστροφής των μαρμάρων που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, στον «φυσικό» τους χώρο.

Φανερά συγκινημένος, ο κ. Παπούλιας τόνισε ότι η Ελλάδα με το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης: «Αποδεικνύει το σεβασμό της προς την ιστορία. Και προσπαθεί να αποδώσει, με ένα σπουδαίο έργο, το δέος και τη συγκίνηση που γεννιούνται στη ψυχή κάθε ανθρώπου, όταν υψώνει το βλέμμα και αντικρίζει τον Παρθενώνα».

Χαιρετισμός πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή

«Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι έργο όλων των Ελλήνων, για ολόκληρο τον κόσμο. Είναι κτήμα του Οικουμενικού Πολιτισμού» τόνισε ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής στον χαιρετισμό του στην τελετή εγκαινίων του νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά στον Κωνσταντίνο Καραμανλή που «εμπνεύστηκε και δρομολόγησε από το 1976 τις αρχικές διαδικασίες» και στην Μελίνα Μερκούρη, που «έδωσε από τη δεκαετία του '80, μεγάλη ώθηση στην κοινή προσπάθεια», ενώ δεν παρέλειψε και όλους όσους «κατέθεσαν εδώ την έμπνευση, το πάθος και τη δουλειά τους», αναφερόμενος σε επιστήμονες, αρχιτέκτονες, μηχανικούς αρχαιολόγους και εργάτες. «Εργάστηκαν για την προώθηση και την ολοκλήρωση του έργου αυτού όλες οι Ελληνικές Κυβερνήσεις, όλοι οι υπουργοί Πολιτισμού της Μεταπολιτευτικής Περιόδου», συμπλήρωσε.

Ο κ. Καραμανλής που χαρακτήρισε το νέο μουσείο «λαμπρό σημείο αναφοράς» του Παγκόσμιου πολιτισμού, σημείωσε ακόμα ότι: «Στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης όλος ο Κόσμος βλέπει τη μορφή που παίρνουν πανανθρώπινα και αιώνια ιδανικά. Στο Μουσείο της Ακρόπολης, όλος ο Κόσμος μπορεί τώρα να διαπιστώνει ότι αυτές οι μορφές, αυτά τα ιδανικά, μπορούν να επανενωθούν και να ανακτήσουν την ακτινοβολία τους».

Χαιρετισμός υπουργού Πολιτισμού Α. Σαμαρά

Με ειδική αναφορά στην ανάγκη επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο και τονίζοντας ότι το νέο Μουσείο της Ακρόπολης αποτελεί «καρπό πολλών προσπαθειών, πολλών ετών, από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου», υποδέχτηκε ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς τους υψηλούς προσκεκλημένους στην τελετή εγκαινίων.

Τη σημασία του μουσείου για τον παγκόσμιο πολιτισμό επισήμαναν στις ομιλίες τους ο γενικός διευθυντής της UNESCO Κοϊχίρο Ματσουούρα και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μπαρόζο.

Για ένα «τόσο σημαντικό συμβάν για τον ελληνικό πολιτισμό και την Ευρώπη», έκανε λόγο ο κ. Μπαρόζο, προσθέτοντας ότι τα εγκαίνια του νέου Μουσείου είναι «κάτι που περίμεναν επί μακρόν όλοι οι λαοί της Ευρώπης και του κόσμου».

Οι αρχηγοί κρατών, οι πρωθυπουργοί και οι υπουργοί Πολιτισμού που παρίστανται, θα έχουν την ευκαιρία, εφόσον μπορούν και δεχθούν, εκτός από το Μουσείο και τα εκθέματά του, να θαυμάσουν και ένα κομμάτι από τις ομορφιές της χώρας μας με μια κρουαζιέρα που θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν στις 21 του μήνα, δηλαδή την επομένη των εγκαινίων στον Αργοσαρωνικό.

Τι λένε τα Διεθνή Μέσα

Όλα τα βλέμματα του κόσμου είναι σήμερα στραμμένα στο νέο μουσείο της Ακρόπολης. Τα διεθνή Μέσα φιλοξενούν εκτενή ρεπορτάζ, με ευθεία αναφορά στο αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των Μαρμάρων στη χώρα μας.

Με τίτλο «Η Ελλάδα αποκαλύπτει το νέο σπίτι των Μαρμάρων» το ABC News διευκρινίζει ότι τα εκθέματα είναι «ελληνικά γλυπτά που ήταν μέρος του Παρθενώνα, αλλά έχουν μεταφερθεί στο Βρετανικό Μουσείο σχεδόν 200 χρόνια πριν».

Στο ίδιο πνεύμα και το βρετανικό BBC, αναφέρει ότι «ο Έλληνας υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς ελπίζει πως το νέο μουσείο της Ακρόπολης θα είναι ο «καταλύτης» για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από το μουσείο του Λονδίνου».

Και τα ιταλικά Μέσα Ενημέρωσης δίνουν μεγάλη έμφαση στα σημερινά εγκαίνια. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο ANSA αναφέρεται και αυτό στη δήλωση του υπουργού πολιτισμού, Αντώνη Σαμαρά, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι κάνει «έκκληση προς όλους εκείνους που ανά τον κόσμο πιστεύουν στις αξίες του πολιτισμού και της Δημοκρατίας, να βοηθήσουν την Αθήνα να μπορέσει να ξαναφέρει στην πατρίδα τους τα μάρμαρα του Παρθενώνα που βρίσκονται σε βεβιασμένη εξορία στο Βρετανικό Μουσείο».

Η οικονομική εφημερίδα του Μιλάνου Il Sole 24 ore, υπογραμμίζει ότι «πρόκειται για μια προσπάθεια τεραστίων διαστάσεων, που κόστισε 130 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία διετέθησαν από την ελληνική κυβέρνηση και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης».

Την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα ζητούν Αμερικανοί βουλευτές

Εν τω μεταξύ, με τροπολογία που κατέθεσαν πρόσφατα στην αμερικανική επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο δημοκρατικός βουλευτής Donald Payne και ο Ρεπουμπλικανός Gus Bilirakis, ζητούν την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα, καθώς «το νέο Μουσείο της Ακρόπολης είναι σε θέση να τα προφυλάξει καλύτερα από το Βρετανικό Μουσείο».

Στην τροπολογία επισημαίνεται ότι ο Παρθενώνας αποτελεί την κορυφαία έκφραση της καλλιτεχνικής ιδιοφυίας των Ελλήνων, σύμβολο της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, οικουμενικό σύμβολο δημοκρατίας και ελευθερίας, αλλά και σημείο προσευχής για Αρχαίους Έλληνες, Χριστιανούς και Μουσουλμάνους. Για όλους αυτούς τους λόγους, συνεχίζουν οι Αμερικανοί βουλευτές, τα Μάρμαρα αποτελούν ζήτημα που απασχολεί όχι μόνο τους Έλληνες αλλά όλο τον κόσμο.

Τονίζεται επίσης ότι ο σεβασμός με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο Παρθενώνας από την Αμερική αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι έχει αποτελέσει το πρότυπο για πολλά κτίρια αμερικανικών πόλεων, σημαντικότερο εκ των οποίων είναι το Μνημείο του Lincoln, στην Ουάσιγκτον.

Espresso News


Δεν υπάρχουν σχόλια:

News & Media Blogs - Blog Catalog Blog DirectoryCurrent Events & News Blogs - Blog Rankings Entertainment blogsblogarama - the blog directoryBlog Flux DirectoryOn our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.comBlogger Trick