twitter
    http://www.papagalaki.tk
test

21 Ιουνίου 2009

Συμβουλές για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Τα κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα που τέθηκαν στις φετινές εξετάσεις είχαν ως αποτέλεσμα περισσότεροι υποψήφιοι να ξεπεράσουν τη βάση του 10 και συνεπώς να έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέση εισακτέου. Χαρακτηριστικό είναι ότι μειώθηκε το ποσοστό των γραπτών που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση στα δεκατέσσερα από τα δεκαέξι μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκε η μεγάλη πλειονότητα των υποψηφίων. Η μεγαλύτερη βαθμολογική βελτίωση σημειώθηκε στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, όπου τα κάτω από τη βάση γραπτά μειώθηκαν κατά 8,61% και 7,66% αντίστοιχα. Στον αντίποδα βρέθηκαν μόνο η Βιολογία Γενικής Παιδείας και η Χημεία-Βιοχημεία ΤεχνολογικήςΚατεύθυνσης 1, όπου το ποσοστό των υποψηφίων που απέτυχε αυξήθηκε κατά 2,83% και 8,15% αντίστοιχα. Αντίθετα, μικτή είναι η εικόνα στους αριστούχους, το ποσοστό των οποίων αυξήθηκε στα οκτώ μαθήματα και μειώθηκε στα υπόλοιπα οκτώ.

Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, οι υποψήφιοι που έχουν περάσει το όριο του 10 ή συγκέντρωσαν τουλάχιστον 10.000 μόρια κατοχυρώνουν δικαίωμα εισαγωγής σε ΑΕΙ και πρέπει να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Φέτος, στο μηχανογραφικό δελτίο περιλαμβάνονται 510 τμήματα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, εκ των οποίων 131 είναι στο 1ο επιστημονικό πεδίο (θεωρητικές επιστήμες), 128 στο 2ο επ. πεδίο (θετικές επιστήμες), 63 στο 3ο επ. πεδίο (επιστήμες υγείας), 209 στο 4ο επ. πεδίο (τεχνολογικές σχολές, πολυτεχνεία) και 105 στο 5ο πεδίο (οικονομικές επιστήμες). Σημειώνεται ότι πολλές σχολές και τμήματα είναι κοινά σε δύο επιστημονικά πεδία.

Εμπειροι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου δεν είναι μόνο μία διαδικασία κατά την οποία οι υποψήφιοι καλούνται να αποτυπώσουν τα όνειρά τους για σπουδές και κατόπιν επάγγελμα. Πρέπει με τον κατάλληλο στρατηγικό συνδυασμό επιστημονικών πεδίων να αξιοποιήσουν στο έπακρο τους βαθμούς τους. Ειδικότερα, μεταξύ όσων βασικών πρέπει να γνωρίζουν είναι τα ακόλουθα:

- Tο 1ο επ. πεδίο (φιλολογίες, παιδαγωγικά, νομική κ.ά.) και το 5ο (οικονομικά) είναι οι καλύτερες επιλογές για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης. Mπορούν να δηλώσουν τις σχολές του 1ου, όποιο μάθημα και εάν επέλεξαν ως έκτο μάθημα, και του 5ου εάν διάλεξαν τα Mαθηματικά ως έκτο μάθημα. H επιλογή της Bιολογίας Γενικής Παιδείας το΄yς οδηγεί στις σχολές του 3ου επ. πεδίου. Oμως, με την επιλογή για το 2ο, 3ο, 4ο πεδίο οι υποψήφιοι θα έχουν απώλεια μορίων, αφού τα δύο μαθήματα θα πριμοδοτηθούν με συντελεστές 0,9 και 0,4 και όχι με συντελεστές 1,3 και 0,7 όπως έαν επιλέξουν το 1ο και το 5ο.

- Oι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης έχουν τις περισσότερες επιλογές. Mόνο με τα μαθήματα κατεύθυνσης -και ασχέτως του τι επέλεξαν για έκτο μάθημα- μπορούν να δηλώσουν τις σχολές του 2ου, 3ου και 4ου πεδίου.

- Oι υποψήφιοι της τεχνολογικής κατεύθυνσης μπορούν να επιλέξουν το 2ο και το 4ο επ. πεδίο, ασχέτως του τι επέλεξαν για έκτο μάθημα. Eπίσης, μπορούν να δηλώσουν σχολές του 5ου επ. πεδίου, εάν εξετάστηκαν στα Mαθηματικά. Γ. Π.

Bασικό κριτήριο είναι τα μόρια:

- Εαν κάποιος έχει διαφορετικά μόρια σε δύο πεδία (π.χ. για το 1ο πεδίο και το 2ο πεδίο) αλλά θέλει να δηλώσει μια σχολή που περιλαμβάνεται και στα δύο πεδία (π.χ. Παιδαγωγικό) τότε θα μετρήσουν τα υψηλότερα μόρια για τη σχολή.

- O υποψήφιος πρέπει να δηλώσει όσες σχολές επιθυμεί. Δεν χάνει τίποτε εάν τις δηλώσει. Aντίθετα, εάν δεν τις δηλώσει μπορεί να χάσει την εισαγωγή του, αφού ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια πού θα κινηθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής.

Η προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων από τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων θα αρχίσει από την Τετάρτη 1 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 20 Ιουλίου.

-Συνολικά εξετάστηκαν 85.354 υποψήφιοι, έναντι 90.508 το 2008, διεκδικώντας μία από τις 69.586 θέσεις. Πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό υποψηφίων, που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις με το ισχύον σύστημα. Οπως εξήγησε -μιλώντας στην «Κ»- ο εκπαιδευτικός-διευθυντής φροντιστηρίου κ. Γεώργιος Χατζητέγας, «ο μειωμένος αριθμός των υποψηφίων θα επηρεάσει την κίνηση των βάσεων, και κυρίως των υψηλόβαθμων στις οποίες τα περιθώρια αυξομείωσης είναι μικρά. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά με το ισχύον σύστημα». Δηλαδή, εάν η γενική εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο είναι χειρότερη από πέρυσι (και άρα οδηγούμαστε σε πτώση βάσεων), ο μειωμένος αριθμός τους θα ενισχύσει την πτώση των βάσεων. Αντίστροφα, εάν η γενική εικόνα των βαθμολογιών είναι καλύτερη, ο μειωμένος αριθμός υποψηφίων θα «ψαλιδίσει» μέρος της ανόδου των βάσεων.

- Τα εύκολα θέματα που ετέθησαν φέτος (εξαιτίας και της προεκλογικής περιόδου) βοήθησαν πολύ περισσότερους υποψηφίους να ξεπεράσουν το βαθμολογικό όριο του 10, και άρα να κατοχυρώσουν δικαίωμα εισαγωγής σε κάποιο ΑΕΙ. Ενδεικτικά, στα 17 από τα 22 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν πάνω από τη βάση αυξήθηκαν (ως ποσοστό επί του συνόλου). Ηταν προφανής ο στόχος του υπουργείου Παιδείας να ευνοήσει τόσο τους υποψηφίους, όσο και τις κοινωνίες της περιφέρειας, που κάθε χρόνο διαμαρτύρονται για τις θέσεις των τοπικών ΑΕΙ και ΤΕΙ που μένουν κενές, με αποτέλεσμα η τοπική οικονομία να μην έχει τα αναμενόμενα οφέλη από τη φοιτητική μετανάστευση. Μάλιστα, το ίδιο το υπουργείο τόνισε ότι για το έτος 2009-2010 θα υπάρξουν λιγότερες κενές θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας, σε σχέση με πέρυσι όταν έμειναν κενές 17.411 θέσεις σε Τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας.

- Οπως εξήγησε στην «Κ» ο πρόεδρος του εκπαιδευτικού ομίλου ΟΡΙΟΝ-IdEF κ. Μανόλης Αμαργιανάκης οι βάσεις εισαγωγής των σχολών του 1ου επιστημονικού πεδίου (νομικές, παιδαγωγικά κ.ά.) επηρεάζονται από τις επιδόσεις στα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης. Οι υποψήφιοι απέδωσαν καλύτερα στα Λατινικά και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία, υστέρησαν όμως στα Αρχαία και την Ιστορία. Ετσι, ο αριθμός των άριστων υποψηφίων είναι μικρότερος σε σχέση με το 2008, και οι βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών θα κινηθούν ελαφρώς καθοδικά. Οι μέσες βάσεις (15 έως 18) θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα ενώ οι χαμηλές ανοδικά.

- Για τις σχολές του 2ου (θετικές επιστήμες) και 4ου επ. πεδίου (πολυτεχνικές) οι υποψήφιοι της Θετικής και της Τεχνολογικής κατεύθυνσης απέδωσαν στα Μαθηματικά πολύ καλύτερα αλλά στη Φυσική χειρότερα από το 2008. Ετσι, οι βάσεις θα κινηθούν ελαφρώς καθοδικά ή στα επίπεδα του 2008.

- Για το 3ο επ. πεδίο οι βάσεις των ιατρικών σχολών θα κινηθούν πτωτικά. Οι βάσεις της περιοχής 13 έως 18 θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα ή ελαφρά καθοδικά.

- Τις βάσεις των οικονομικών σχολών του 5ου επιστημονικού πεδίου θα επηρεάσει η μείωση των υποψηφίων (από 28.574 πέρυσι σε 24.798 φέτος). Η εικόνα των βαθμολογιών δείχνει άνοδο των βάσεων. Ομως, δεν αποκλείεται να υπάρξουν περιπτώσεις σχολών στις οποίες η βάση θα πέσει λόγω της μειωμένης ζήτησης από υποψηφίους.

Το σύστημα εισαγωγής

Βέβαια, το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ αναμένεται να αλλάξει. Ηδη, στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει προχωρήσει ο εθνικός διάλογος για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής, με αποτέλεσμα να διαμορφώνονται οι πρώτες προτάσεις στις οποίες συγκλίνει η πλειονότητα των μελών του Συμβουλίου.

Η «Κ» στο φύλλο της περασμένης Κυριακής παρουσίασε τα σημεία σύγκλισης, για τα οποία ήδη αναπτύσσεται διάλογος στην ακαδημαϊκή κοινότητα όπως δείχνουν οι απόψεις των πρυτάνεων κεντρικών πανεπιστημίων.
EPT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

News & Media Blogs - Blog Catalog Blog DirectoryCurrent Events & News Blogs - Blog Rankings Entertainment blogsblogarama - the blog directoryBlog Flux DirectoryOn our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.comBlogger Trick